Wednesday, May 26, 2010

Lockheed Martin Delivers First U.S. Air Force Advanced EHF Satellite

Shown here is the first Advanced Extremely High Frequency (AEHF) military communications satellite completed and ready for shipment from Lockheed Martin's facilities in Sunnyvale, Calif. to Cape Canaveral Air Force Station, Fla.

25 May 2010, SUNNYVALE, Calif., -- Lockheed Martin [NYSE: LMT] has delivered the first satellite in the Advanced Extremely High Frequency (AEHF) program to Cape Canaveral Air Force Station, Fla., where it will be prepared for a July 30 liftoff aboard an Atlas V launch vehicle. The AEHF system will provide the U.S. military and national leaders with global, protected, high capacity and secure communications.

“Shipment of the first AEHF satellite is testimony to a strong government and industry partnership focused on achieving total mission success on this vitally important program,” said Col. Michael Sarchet, commander of the Protected Satellite Communications Group at the U.S. Air Force’s Space and Missile Systems Center. “AEHF will play an integral role in our national security space architecture, and we look forward to providing this new capability to the warfighter.”

The AEHF system is the successor to the five-satellite Milstar constellation and will provide significantly improved global, highly secure, protected, survivable communications for all warfighters serving U.S. national security. The governments of Canada, The Netherlands, and the United Kingdom participate in the AEHF program as international partners and will have access to the communications capability of AEHF.

A single AEHF satellite will provide greater total capacity than the entire Milstar constellation currently on-orbit. Individual user data rates can be up to five times higher than Milstar’s highest speed. The faster data rates will permit transmission of tactical military communications, such as high-quality real-time video and quick access to battlefield maps and targeting data.

“Lockheed Martin is extremely proud of this significant program milestone,” said Mike Davis, Lockheed Martin’s AEHF vice president. “This satellite will provide substantially improved protected communications capabilities for the warfighter, and we look forward to achieving mission success for our customer.”

The second AEHF spacecraft (SV-2) has completed Final Integrated System Test which verified all spacecraft interfaces, demonstrated full functionality and evaluated satellite performance and is now preparing for Intersegment testing to ensure the spacecraft is ready for flight. The third AEHF satellite, SV-3, has completed acoustic testing, one of several critical environmental tests that validate the overall satellite design, quality of workmanship and survivability during space vehicle launching and on-orbit operations. SV-2 and SV-3 are on track for launch readiness in 2011.

The AEHF team is led by the U.S. Air Force Military Satellite Communications Systems Wing at the Space and Missile Systems Center, Los Angeles Air Force Base, Calif. Lockheed Martin Space Systems Company, Sunnyvale, Calif., is the AEHF prime contractor and system manager, with Northrop Grumman Aerospace Systems, Redondo Beach, Calif., as the payload provider.

“Assured communications for our military services is absolutely essential wherever they may be deployed,” said Stuart Linsky, vice president, Satellite Communications, for Northrop Grumman. “Capabilities provided by AEHF will give more warfighters access to the protected communications they need.”

Lockheed Martin is currently under contract to provide three AEHF satellites and the Mission Control Segment. The program has begun advanced procurement of long-lead components for a fourth AEHF satellite.

Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin is a global security company that employs about 136,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services. The Corporation reported 2009 sales of $45.2 billion.

Lockheed Martin

2 comments:

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

    Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

    Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

    Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

    Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

    ReplyDelete
  2. As-salamu alaikum

    Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

    Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

    Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

    ReplyDelete